Tájékoztatásuk szerint az egyetem marketing és turizmus intézetének kezdeményezésére indult verseny célja az elméleti, gyakorlati szakemberek és a szakmát tanuló egyetemisták részvételével a városok marketingjét segítő új kreatív megoldások kidolgozása, a városok népszerűsítése, hosszú távú együttműködések kialakítása.

Piskóti István egyetemi tanár, a verseny főszervezője az MTI-nek azt mondta: a hatvanegy, egyenként háromtagú hallgatói csapat azt vizsgája, hogyan támogathatja a marketing, azon belül a digitális, online marketing az infokommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, a konkrét projekteket, a kommunikációt, az imázs- és márkaépítést, az okos várossá válást.

Hozzátette, a városmarketing verseny most a smart city - smart marketing témában zajlik, arról szól, hogy a digitális marketing hogyan tudja segíteni a városok "okossá" válását.

Mint mondta, a verseny féléves - augusztustól decemberig tartó - szakmai program, amely az elmúlt években egy igazi oktatási-tudományos együttműködési rendszerré vált, a hallgatók megtanulják, hogy a városokban miként kell alkalmazni a tudásukat.