Palkovics László miniszter csütörtökön az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM) egyeztetett az IRU elnökével az ágazatot érintő legfontosabb kihívásokról.
 
Az innovációs és technológiai miniszter kiemelte, a magyar közúti fuvarozók a járványhelyzetben helyt álltak, szolgáltattak, a kormány pedig támogatta őket feladataik ellátásában.
 
Palkovics László elmondta: a megbeszélésen szóban került a közúti közlekedést, így az árufuvarozást is érintő, a környezetet kevésbé terhelő technológiai fejlődés, és jelezte, Magyarország erősen jelen van a járműipari fejlesztésekben, példaként említette a ZalaZone projektet.
 
Az egyeztetést követően Radu Dinescu elismeréssel szólt arról, hogy Magyarország támogatja a környezetbarát járművek, technológia terjedését.
 
Az IRU elnöke kiemelte, Magyarország élen jár a digitalizáció és az innováció területén, és az eredményeket kiterjeszti a közúti fuvarozásra is.
 
A megbeszélésen szóba került a Magyarország területét érintő, engedélyköteles nemzetközi áruszállítási tevékenységek előzetes elektronikus regisztrációja is, a januártól bevezetett BiReg rendszer számos jogsértést tett láthatóvá, ezzel hozzájárult közúti áruszállítási piac megtisztításához - tette hozzá Palkovics László.
 
Ignácz József Péter, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke beszámolt arról, hogy az IRU 5 kontinens több mint 100 országában van jelen tagszervezetei révén, az MKFE 55 éve tagja a nemzetközi szervezetnek.
 
Az MKFE elnöke hangsúlyozta, a 2020-ban elfogadott EU mobilitási csomagon "finomítani" kell, mert szerintük az szociális köntösbe bújtatott piacvédelmi intézkedés, amely az unióhoz újonnan csatlakozott tagállamok vállalkozói ellen irányul, és kedvezőtlenül érinti a magyar fuvarozókat, továbbá a csomag jelenlegi formájában a fenntartható fejlődés ellen is hat.