Beszámolt arról, hogy az elmúlt években a díjköteles magyar utakat használó külföldieknél "feltűnően magasra szökött a jogosulatlan úthasználatok mennyisége". Az e-útdíj rendszerben tavaly ezek 77 százaléka a nemzetközi teherforgalomhoz volt köthető, az e-matricásoknál pedig 70 százalék a külföldiek által elkövetett visszaélések aránya.

A bliccelők elleni fellépést szolgáló új ellenőrzési módszerek között említette a vezérigazgató azt a rendszert, amellyel fényképet készítenek a rendszámukat eltakaró járművekről, és ez lehetővé teszi az ilyen teherautók beazonosítását is. A legújabb innováció a menet közbeni útdíjellenőrzés, amelynek lényege, hogy kamerás autókkal a szemből jövő teherautók útdíjfizetését vizsgálják.

Jövőre pedig már a környezetvédelmi besorolást is kamerákkal figyelik.

Barbal Tamás elmondta azt is, hogy a cég tavaly 315 milliárd forintos rekordbevételt ért el, hat százalékkal többet az előző évinél. A vállalat első öt évében csaknem 1500 milliárd forintos összforgalmat generáltak, amelyet a hazai úthálózat fejlesztésére lehet fordítani. Erre az évre pedig további 20 százalékos növekedést, csaknem bruttó 370 milliárd forintos bevételt terveznek.