A politikus kiemelte, hogy a pénzeket részben turisztikai, egészségügyi fejlesztésekre fordítják, de folytatódnak az oktatást, a kultúrát, a sportot, a helyi utakat és a tömegközlekedést érintő beruházások is.
 
Gyopáros Alpár kifejtette: a programban a városok maguk határozhatták meg fejlesztési céljaikat. Így egy-egy megyei jogú város a nagy úthálózat-fejlesztésekhez szükséges forrásokkal együtt akár több évtizedes költségvetését is megkapja céljainak megvalósításához.
 
"A program 270 beruházást támogat négyezermilliárd forintot meghaladó fejlesztési forrással, ebből már több mint kétezermilliárd forintot meg is kaptak az érintett települések. Ez soha nem látott mértékű támogatás a megyei jogú városok életében. Az összeg kétharmad részét a magyar kormány biztosítja" - mondta a lapnak a politikus.
 
A 270 beruházásból több mint 110 részben vagy egészben már megvalósult. A Modern városok program forrásainak felét a közúti és vasúti fejlesztések teszik ki.
 
A kormány vállalása, miszerint 2025-ig mind a 23 megyei jogú város csatlakozik a hazai gyorsforgalmi úthálózathoz, jól halad, még négy megyeszékhely esetében folynak kisebb-nagyobb munkálatok, 19 városba viszont már jó minőségű, négysávos úton juthatunk el - hangsúlyozta a kormánybiztos.
 
A politikus a példák között kiemelte a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os kétszer kétsávos gyorsforgalmi út megépítését, Veszprémben az uszoda, illetve a tornászgyakorló építését, valamint Békéscsabán a Munkácsy Mihály örökségének emléket állító múzeumi negyed kialakítását.
 
Gyopáros szerint több baloldali vezetésű, többségű városban is jól haladnak a beruházások. Példaként említette Egert, ahol a támogatásokból az úthálózatot fejlesztették, de szépen halad az egri vár és erődrendszer turisztikai célú fejlesztése és a Nemzeti Vízilabda- és Úszóközpont megvalósítása is.