A Cetelem Bank saját ügyfélkörében végzett kutatásának adatai szerint a járvány miatti teljes lezárás időszakát leszámítva az eladáshelyi hitelkártyás fizetéseket nem rendítette meg jelentősen a pandémia, míg az áruhitel az üzletek nyitását követően újra elérte a tavalyi szintet. A Cetelem adatai szerint nőtt az aktivált hitelkártyák aránya.
 
A vezérigazgató kitért arra, hogy Európában a járványidőszak legjellemzőbb pénzügyi tendenciája a fogyasztás csökkenése, illetve a megtakarítások növekedése lett. Emelkedett a megtakarítási hajlam az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Ausztriában és Belgiumban is. Bulgária, Szlovákia, Magyarország és Lengyelország viszont az átlagosnál, sőt a 2020-ban tapasztaltnál is kisebb megtakarítási hajlamot mutat. Megtakarításainak növelésére a magyarok 57 százaléka készül, ez valamivel az 54 százalékos uniós átlag felett van. A bank nemzetközi kutatása szerint 2022 végére, 2023 elejére térhet vissza a fogyasztás a 2019-es szintre.
 
Szabó Péter ismertette: óvatos optimizmusra utal a Cetelem Körkép kutatása szerint, hogy a 2020. évi 50 helyett már csak 46 százaléknyian akarnak kevesebbet költeni, azok aránya pedig 5-ről 18 százalékra nőtt, akik több költést is elképzelhetőnek tartanak. A válaszadók bő negyede jelentősebb kiadásról is beszámolt az elmúlt egy évben, főleg az elektronikai termékek területén. Kimutathatóan megnőtt az online vásárlások aránya is - főként az élelmiszerek, az elektronika és a ruházat területén. A bank kutatásából kiderült, hogy a járvány nyertese az e-kereskedelem lett, és a vevők 60 százaléka a járványhelyzet után is online fogja vásárolni az élelmiszert, ruházati cikkeket, cipőket, és elektronikai cikkeket.
 
Az online vásárlás aránya nem fog csökkenni, 2025-ig az árbevétel megduplázódhat - vélte a vezérigazgató.
 
A bank saját online kutatásában 700 18-75 éves magyar felnőtt vett részt, idén májusban. A Cetelem Bank 14 EU-tagállamot és az Egyesült Királyságot érintő reprezentatív piackutatása minden évben felméri az európai fogyasztók általános közérzetét és fogyasztási szokásait. Magyarországon 2006 óta végzik el a kutatást.
 
A Magyar Cetelem Bank Zrt. 1996 óta van jelen Magyarországon. Alapítója és egyben 100 százalékos tulajdonosa a francia Cetelem S.A., amely 1999-óta a BNP Paribas csoport tagja. A BNP Paribas Personal Finance 4 kontinens több mint 30 országában csaknem 16 ezer munkavállalójával Franciaországban és Európában piacvezető a fogyasztási hitelek piacán.